door Gast op 31 aug 2005, 05:19
Maaike uitgeschakeld in de reeks 500. Sterk gereden maar net tekort tegen de Franse. Nele door de reeks maar in de 1/4de finale uitgeschakeld. Parcours lag op bepaalde plaatsen nog wat nat waardoor er minder ruimte was om voorbij te steken, Nele met haar mindere start dus in het nadeel.
Jelena uitgeschakeld in de reeks, Britta sterke reeks gereden maar dan uitgeschakeld in de 1/4de finale
Wouter door de reeks met twee vingers in de neus, 1/4de finale beland hij met Triberio Ita, Mantia usa, Colombiaan, Byrne aus en spanjaard. Wat op zich al een halve finale of finale had kunnen zijn, nr 3, 4, 6 van de 200m.
Wouter start op kop, controleert mooi de wedstrijd. De een na laatste bocht is de druk van achter hem zo groot dat hij de bocht niet kan houden, door de renners achter hem die in zijn rug duwen. Hij weet zich nog in de bocht te houden en vierde de laatste rechte lijn in te komen, daar begind hij aan een ongelooflijke remonte. Vierde naar derde, derde naar tweede en op dit moment springt de colombiaan uit de groep en pakt Wouter foutief mee. Wouter moest alles doen om niet in de boarding gereden te worden.
Gevolg, Wouter vierde over de meet en niet door naar de halve finale. Colombiaan naar de zesde plaats gezet maar daar heeft Wouter niets aan.
Ik heb veel kampioenschappen gezien in mijn carriere maar zo vuil heb ik de Colombianen nog nooit zien rijden als dit jaar. Eerst Nele en nu Wouter, de andere landen klagen er ook steen en been over.
Brittani Bowe kwam gisteren na de koers Nele troosten met de woorden dat ze het jaar ervoor zelf een paar keer geflikt was. Het heeft Nele goed gedaan dat deze meermaals junior wereldkampioene van de usa de tijd nam om haar een hart onder de riem te steken.
Zodadelijk mag Wouter zijn bronzen medaille in ontvangst nemen, toeters en bellen staan klaar!
Nadien komen onze belgskes aan de bak in de 20km afvalling.
Davy