door Davy op 27 aug 2005, 16:36
Vandaag ga ik het kort houden, ondanks dat ons gouden beest Nele Armee Zilver gehaald heeft op de 10km ptn/afval!!!!
Het is nu 00:06u en morgen moet ik er alweer uit om 6:30u.
De voorbije dagen veel te weinig kunnen slapen en de komende dagen zal het niet anders zijn!
Vanmorgen 1000 meter reeksen uitgesteld door regen tot vanmiddag. Reeksen met Maaike die door ging naar de halve finale, halve finale reed ze een heel mooie wedstrijd maar haar reeks was trager dan de andere reeks. De eerste van elke reeks, samen met de 5 beste tijden gingen door. Maaike werd Vijfde in haar reeks en kwam daarmee in de totaal stand op een zeer verdienstelijke 10 de plaats.
Jelena en Britta zaten samen in hun reeks, door een kleine hapering in de start hebben ze nooit hun kansen kunnen verdedigen. Ze raakten niet door naar de halve finale.
Wouter moest in zijn reeks uitkomen tegen een sterke italiaan, hij werd er tweede. Door een hoop omstandigheden (onjuist scorebord, fotocopie machiene secretariaat stuk, enz) wisten we pas vijf min voor de halve finale dat hij in de eerste halve finale moest starten. Omdat hij als eenige van zijn reeks doorging met zijn tijd heeft niemand van de andere landen zich hierom druk gemaakt. Gevolg was dat Wouter zonder opwarming aan de start moest verschijnen. Hij is die halve finale dan ook niet op zijn waarde geklopt en was begrijpelijk heel teleurgesteld.
Ptn/afval bij de Sen dames reed Jelena een heel sterke wedstrijd, voortdurend positie kiezen en meeschuiven na de punten sprinten. Ze ging lang mee met de besten maar moest uiteindelijk de duimen leggen met nog 14dames in wedstrijd.
Zelfde afstand bij de sen heren gaf Kwinten het beeld dat we van hem kennen; een jonge beheerste renner die perfect weet waar hij mee bezig is. Met in het achterhoofd dat hij (ja nog steeds) eerste jaars is, hem zo´n sterke wedstrijden zien rijden is bijna niet te geloven. Hij doet me denken aan heersende kampioenen die in hun tijd ook eens eerste jaars gereden hebben en toen tegen de grote jongens moesten opboksen. Met een 13de plaats geeft hij weer eens bevestiging van zijn groot talent.
Bij de jun dames is het prachtige resultaat geweten. Wat we hier zeker niet mogen vergeten is het titanenwerk dat Maaike in deze wedstrijd verzet heeft, ze heeft Nele perfect beschermd en afgeschermd van eventuele tegenslagen. Proficiat Maaike met je zo in te zetten en ermee voor te zorgen dat Nele vice wereldampioen geworden is!
Nele heeft een koers uit het boekje gereden, heel alert, elke wijziging in de wedstrijd onder controle. Je zag mooi hoe ze haar wedstrijd opbouwde naar de climax. Die kwam er ongeveer helft van de koers met herhaaldelijke sterke momenten en een ongelooflijk koersdoorzicht zorgde ze er samen met Maaike voor dat ze genoeg punten haalde om, met de eindsprint te winnen, op het tweede hoogste schavot mogt klimmen. Zalig zo´n mooie momenten te mogen meemaken!
Het is nu 00:38, ik probeer de foto's nog door te sturen naar Herman en Kevin. Als het mij niet lukt zullen ze pas morgen online zijn.